Workshops

Onze workshops

In deze 2,5 uur durende workshop leggen wij uit hoe het brein werkt en ontvangen deelnemers handvatten om op een andere manier met hun leerlingen aan de slag te gaan. Deelnemers leren om via een eenvoudige vraagtechniek de leerling inzicht te geven in dat gedrag. Aan de hand van oefeningen ervaren de deelnemers hoe het brein werkt. Ook wordt er een demonstratie gegeven van een gesprek aan de hand van Progressive Mental Alignment (PMA).

 

Waarom doen leerlingen wat ze doen? Waarom stagneren ze soms in hun schoolse ontwikkeling? En welke rol speelt het onderbewuste hierbij?

ervaringen

"Ik kan bepaalde situaties parkeren en later, door PMA toe te passen, beter functioneren. Ik heb meer ruimte en rust in hoofd en lichaam."
Veel betere gesprekken met leerlingen
Ik reageer rustig wanneer een leerling agressief reageert en weet op welke manier vragen te stellen om achterliggende redenen van reactie te vinden.
Ik herken gedrag bij mezelf en kan escalatie voorkomen waardoor mijn reactie eerlijker is.
Ik ben minder snel boos in sommige situaties die ontstaan
Ik ben een stuk rustiger en begripvoller naar mijn leerlingen toe
Ik voel mij beter, geen hoofdpijn meer, rustiger
Coachingsgesprekken krijgen meer diepgang, niet alleen over cijfers en algemeen functioneren
Ik kijk nu anders tegen opmerkingen aan, het boeit me nu steeds minder. Ik betrek het nu niet op mezelf. Ik reageer nu vaak niet en ga verder met voetbal. Nu ga ik met plezier naar school en heb het naar mijn zin. Ik pieker niet meer over gemaakte opmerkingen. Dat deed ik eerst wel de hele dag.
Ik ben een stuk vrolijker. De vervelende dingen blijven niet meer hangen. Betrek de dingen nu niet meer op mezelf en ben er dan niet meer mee bezig. Ik durf veel meer uit te spreken als ik ergens mee zit. Mensen houden meer rekening met me.
Het wegdromen heb ik nu meer onder controle. Heb het nu eerder door. Ben me nu meer bewust als ik ergens negatief over denk en dat ben ik nu ook aan het omzetten. Het uitstelgedrag en de motivatie kan nog beter worden.
Ik ben minder gaan reageren. Ik negeer anderen als ze tijdens de les bezig zijn. Negatieve aandacht vragen zoals met de pen tikken of neuriën doe ik niet meer. Ik word ook niet meer boos om kleine dingen. Ik ga nu meer met andere mensen om niet alleen met mensen van mijn eigen cultuur.
Sociaal gaat steeds beter. Ik heb nu meer inzicht in eigen keuzes en meer zelfvertrouwen opgebouwd. Ik word niet steeds meer herinnerd aan vervelende dingen. Kan weer omgaan met de pesters-van-toen en heb ook weer contact met mijn vader.
Ik ben een stuk zelfverzekerder geworden omdat ik nu “nee” kan zeggen. Ik voel me dan ook niet vervelend. Ik kan langer leren en in de klas gaat het beter. Als het rustig is kan ik me nu wel concentreren terwijl ik eerst om me heen ging kijken.
Ik ben minder vaak verdrietig. Kan het een plek geven en er mee omgaan. Vermoeidheid tijdens de lessen hangt samen met Pfeiffer en medicijnen.
Ik ben minder ziek en te laat. Ben gaan eten en het slapen gaat beter.
Ik ben meer gemotiveerd geraakt. Het was ook nodig dat ik aan het werk ging. Als ik iets wil bereiken dan wil ik daar mijn best voor doen. Heb mijn punten gehaald. Ik kan nu een planning maken en mij daar aan houden. Met mijn vader gesproken en afspraken gemaakt.
Ik heb meer zelfvertrouwen gekregen. Heb andere, nieuwe inzichten gekregen over hoe andere mensen denken en handelen.
Ik begrijp beter waarom ik sommige dingen doe zoals ik ze doe. In plaats van aanvallen, maak ik nu een geintje.
Ik ben nu veel zelfverzekerder. Kom nu meer voor mezelf op en ben weerbaarder. Ga nu met plezier naar school.
Ik durf nu iets terug te zeggen of ik laat het gaan als iemand iets zegt. Het raakt me minder.
Ik ben nu goed bezig. Ik word minder snel boos en ik heb geen ruzie meer gehad.
Ik kan me beter concentreren. Ik ben gelukkiger en kan nu leuk aan mijn vader denken.

Waarom doen leerlingen wat ze doen?

Leer het allemaal te begrijpen met onze workshop!